=
דף הבית > מרקטינג בלוג > 4 השלבים לבניית אסטרטגיית תוכן כאשר מנהלים עמודי סושיאל

4 השלבים לבניית אסטרטגיית תוכן כאשר מנהלים עמודי סושיאל

הרבה פעמים  כאשר מתקבל במשרדנו לקוח חדש 😊

אנחנו בודקים קודם כל מה עשו לפנינו בפלטפורמות הדיגיטליות 

והאם הוגדרה ויושמה אסטרטגיית תוכן ? 

אז מהי אותה אסטרטגיית תוכן ? למה אנחנו צריכים אותה ?

וכיצד היא יכולה לעזור לכם לעשות סדר… 

במאמר הזה נציג לפניכם מספר שלבים פשוטים שאיתם אנחנו נעזרים בבניה 

של אסטרטגיית תוכן מוצלחת לפלטפורמות הדיגיטליות שלכם. 

לפעמים מותגים אחרים נראים וואו, אבל אנחנו חייבים להדגיש שהתוכן שאנחנו מייצרים חייב להיות מקורי ולא כדאי להעתיק ממותגים אחרים.

 

אז בואו נתחיל?

שלב 1:

לשאול שאלות

מהי מטרת העל ? 

מה אנחנו רוצים ליצור מודעות למותג ?

באיזה שלב אנחנו בחדירה לשוק ?

תשובות לשאלות אלו ישמשו עבורנו כמצפן ביצירת האסטרטגיה. 

שלב 2:

לחקור לחקור לחקור

בשלב זה אנו נכיר את השוק, את קהל היעד ואת המתחרים של המותג

בדרך כלל אנחנו ממליצים לעבוד על פי מודל SWOT

(Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats)

במודל זה אנו נבדוק מי הם המתחרים של המותג, מה החולשות שלו,  היתרונות והאיומים על המותג.

אחרי שנמלא את המטריצה הזאת נקבל כיוון כללי לגבי השוק בו המותג שלנו נמצא

ונוכל לחשוב באיזה תחומים אנחנו מייצרים את התוכן.

שלב 3:

השליכו עוגן

הגדרת עוגני תוכן רלוונטיים עבור המותג שלנו .

אז קודם כל מהם עוגני התוכן ? 

עוגני תוכן הם סוגי תוכן שונים, למשל עוגני תוכן יכולים להיות המלצות לקוח, טיפים לשימוש במוצר, פוסט מכר וכן הלאה.

נגדיר בין שלושה לארבעה עוגני תוכן שלכל אחד מהם תפקיד שונה וחשוב בהעברת המסר לצרכן. 

עוגנים נפוצים לדוגמה: 

עוגן ראשון – מכירות 

בדרך כלל מטרת העל של רוב הדפים העסקיים הן המכירות 

ולכן פוסטים רבים אצל רוב הדפים יעסקו בתוכן זה. 

חשוב לשים לב שלרובנו יש נטייה לפרסם יותר מדי פוסטים מכירתיים

אבל חשוב לזכור שזו היא המטרה המרכזית של בעל העסק

ועבור הגולש היא לא מספקת ערך אמיתי שגורם לו לבחור לעקוב אחרי הדף. 

עוגן שני – תוכן בעל ערך עבור הגולש. 

חשוב לדעת שגולשים בוחרים לעקוב אחרי דפים התורמים להם ערך אמיתי. 

מה הכוונה לערך אמיתי ? תחשבו רגע על דף של חברת מטבחים כלשהי,

העוגן הראשון של בעלי החברה יהיה מכירות / מבצעים וכו’… 

ערך זה מתאים לקהל מאוד מצומצם שכרגע מחפש מטבח, 

אבל אם המותג רוצה שיעקבו אחריו כמה שיותר

ולהיות ב”טופ אוף מינד” של הלקוחות חשוב שיתחבר לערכים מעולמות משלימים. 

מה הכוונה עולמות משלימים? 

נחזור ללקוח מעולם המטבחים 😊 עבורו יהיה מאוד נכון להתחבר לעולם המתכונים ולהציג סרטוני בישול שמצולמים במטבחים שלו.

במקרה הזה הלקוח בוחר לעקוב אחרי הדף בעקבות המתכונים ודרכם הוא נחשף למטבחים ולגאדג’טים הקיימים בהם

(ובבוא היום שירצה לקנות מטבח ישקול את חברת המטבחים הנ”ל ) 

 

לפי הדוגמא הזו אם יש לנו 2 פוסטים בשבוע ו2 עוגני תוכן , פוסט אחד יהיה מסוג מכירות ופוסט אחד יהיה מסוג ערך מוסף

 

כדי לא לשעמם מומלץ ליצור לפחות 3-4 עוגני תוכן 

טיפ חשוב: הפצה של תוכן בעל ערך בחינם היא הדרך היעילה ביותר להשיג נאמנות צרכנים . 

טיפ חשוב נוסף: יש להתאים את התוכן עבור כל פלטפורמה. זכרו פוסט מוצלח בפייסבוק לא יעבוד אותו דבר בטיקטוק.

שלב 4:

יוצאים לדרך

ברגע שיצאנו לדרך חשוב לעלות את התוכן באיכות ובתדירות שקבענו בהתאם לשפת המותג ולאסטרטגיה שבנינו.

השלב הזה הוא קריטי במיוחד! אם התוכן לא יהיה איכותי ולא תקפידו לעלות אותו בתדירות גם אם התוכן יהיה מושלם הוא לא יתן את האפקט הרצוי.

לא משנה מי כותב את התוכן עבורכם, אל תתביישו לבקש תיקונים ולדייק את המסר שלכם.

 

לסיכום

לכתוב תוכן כל אחד יכול ( או חושב שהוא יכול) אבל בלי אסטרטגיה כתובה וקווים עמודי התוכן שלכם יראו מבולבלים וכך גם הגולשים שלכם ירגישו.

דילוג לתוכן