מלחמת הפרטיות בין פייסבוק לאפל 2021

בחודש האחרון יש רעידת אדמה בדיגיטל. פייסבוק הכריזה מלחמת עולם על אפל והמלחמה הזאת מן הסתם משפיעה עלינו כמפרסמים.
החל מתחילת שנת 2021,  אפל מכריזה על שינויים במערכת ההפעלה iOS 14 ומורידה את רמת המעקב אחר הגולשים למינימום.

מה זה אומר ואיך זה הולך להשפיע על המפרסמים בפייסבוק ?

בקרוב מאוד כל משתמשי אפל, המשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם, 
יקבלו הודעה המאפשרת להם לבטל את מעקב הנתונים באפליקציות ובאתרים הנמצאים בבעלות של חברות אחרות (שהן לא אפל). 

סוגי הקמפיינים העיקריים שהולכים להיות מושפעים מהמהלך:

  • מודעות טראפיק
  • מודעות שהיעד שלהן הוא המרה ומכירה
  • מודעות קטלוג
  • מודעות שהיעד שלהן הוא התקנת אפליקציות

אז איך השינוי הזה עומד להשפיע על המפרסמים ועל הקמפיינים?

  • משתמשי אפל שאישרו את ביטול המעקב – למשתמשים אלו תהיה השפעה ישירה על המעקב של פייסבוק פיקסל, כלומר איכות וכמות הדיווחים על פעולות מעקב שיש לכם באתר כמו רכישות, הוספה לעגלה, המרות מותאמות וכן הלאה הולכות להיפגע.                                  
  • אופטימיזציה לקמפיינים ומודעות – מכיוון שהפיקסל לא יוכל לבצע מעקבים בצורה טובה המידע שישלח לאלגוריתם של פייסבוק יהיה חסר והאופטימיזציה של הצגת המודעות לקהל לפי פעולות שביצע תפגע.
  • בניית קהלים – כיוון שלא יהיה מעקב על משתמשי אפל רשימות הרימרקטינג יתכווצו וייקח יותר זמן להגיע לרף  ה-100 גולשים כדי להפעיל את הרשימה ומשתמשי אפל לא יכללו בתוכה. גם איכות קהלי הלוקאלייק תיפגע שכן הם יבנו על קהל חסר.
  • הצגת מודעות: לא יוצגו מודעות רימרקטינג למשתמשי אפל. 
      
  • קמפיינים של מכירה חוזרת ללקוח יהיו יותר קשים לביצוע.                                                                                                                     
  • הגבלת מספר האיוונטים – כחלק מהניסיון לגייס את העסקים הקטנים למלחמה באפל, פייסבוק תגביל את מספר האיוונטים פר דומיין למקסימום 8. מפרסמים עם משפכי המרה פשוטים לא יושפעו. מפרסמים עם משפכים מורכבים וארוכים כגון אי קומרס או B2B בהחלט ירגישו את השינוי.  בנוסף כל דומיין ייאלץ לעבור וריפיקציה בפייסבוק.

אז מה כל זה אומר בעצם?

בשורה התחתונה מפרסמים עדיין יוכלו לאסוף לידים ולייצר מכירות ממשתמשי אפל,
אך הם לא יוכלו לבצע מעקב או אופטימיזציה באופן אופטימלי.
המחיר של העלות הממוצעת להמרה צפוי לעלות (עלות לליד/  למכירה וכדומה)
והדיווח יהיה הרבה פחות אפקטיבי.
אמנם פייסבוק היא בחזית המלחמה בשינוי הזה,
אך כל הפלטפורמות הולכות להיות מושפעות מהשינוי הזה גוגל, לינקדאין, טיק טוק, יוטיוב, ועוד…

      אז מה אנחנו בבולזאי הולכים לעשות בנידון ?

      • אנחנו הולכים לנתח את התנועה של משתמשי אפל בשנה האחרונה כדי להבין את  נפח העבודה מהם ולראות מתי תחל הפגיעה.
      • אנחנו עומדים להפריד ברמת הקמפיינים את משתמשי אפל (IOS 14)מאנדרואיד וליצור קמפיינים יעודיים לכל מכשיר.
      • ע"מ שנוכל לשבור את מגבלת 8 פעולות מעקב אנחנו עומדים להעשיר את איוונטים בפרמטרים נוספים שיעזרו לנו להבין את הפעולות שבוצעו באתר.      
      • אנחנו נמשיך לתייג קישורים בפייסבוק ונפתח פרופילים לכלל לקוחותינו של google analytics 4 על מנת שנוכל לקבל מידע שאינו מבוסס על קוקיז (מעקב שכנראה גוסס) ולהתבסס גם על מעקב שנקרא גוגל סיגנלס.